木村拓哉

(The page of tree village you)

だい63だん
「惜別!第2回鍋ミーティング木村君OFF会インジャパン(ゲスト池田君)」1日目行程:その2
2007年7月29日(日)

The 63th version
“Sorrow of parting! 2nd pot meeting Kimura OFF meeting in Japan (guest Ikeda you)”

あらためて高崎に戻ってまいりました。
ここで…

It has returned to Takasaki again.
Here …

鍋ミーティングです。
駅前のモニュメントで一緒に記念撮影。
そして、参加者を待ちます…

It is a pan meeting.
Commemoration taking a picture in monument around the station together.
And, the participant is waited for.

しかし、だれもいません。
だれも来ません。
いくらまってもだれも参加しません。

However, there are no one.
No one comes.
No one participates.

さびしい…

It is lonely etc.

さて、ここから本番です。
「ディーゼルカー乗車ローカルルート」の名のとおり電化されていない単線のローカル線をとことこ走っていきます。

From here to real thing well
It crowds and Sou goes about the single track not electrified as shown in the name of "Diesel car getting on local route" ..solving the local line.. .....

あれ?意外と速いね。
昔ながらのローカル線とは違います。

That?It is unexpectedly fast.
It differs from the Cal of ..drinking.. Ro line though it is old times.

でも、景色はこんな感じ。
平野で平らなところが多いので主に田んぼが多いです。

この辺からそろそろ疲れてきてウトウトと…

However, scenery is such feeling.
There are a lot of flat points and are muckle a lot of rice fields in plains ..drinking...

Become tired slowly and with Utout …

げろ?「もろ」です。でも、もろですか…

It is "Fragility. "However, ….

終着八高線の高麗川に到着。
65.3km 1時間24分。楽しかった。
下車しましたが駅前にはこれといって何もなく…

It arrives at the Koma river of last Hachiko Line.
65.3km  1 hour and 24 minutes

隣に入ってきた八王子行きの電車に乗り換えます。高麗川からは電化されています。
31.1km 42分で八王子に着きます。

It transfers to the train for Hachioji that has entered the next. It is electrified from the Koma river.
31.1km  It will arrive at Hachioji in 42 minutes.

おなかがすいたのでお昼ご飯。
お蕎麦が大好きなので立ち食い蕎麦は結構利用します。
八王子も下車しましたがミーティングをする適当な場所がなく…

It is meal because it was hungry in daytime.
Because the buckwheat is loved, the buckwheat of eating standing is considerably used.

さて、あらためてしゅっぱつです。
横浜線に乗って橋本まで行きます。

Well, it renews.
It goes to Hashimoto taking Yokohama Line.

8.8km 12分で到着。

8.8km  It will arrive in 12 minutes.

ここの駅前にもよい場所がありました。
しばし休憩…

There was a good place around the station here.
Moment rest etc.

わが町よりも開けているなぁ…
道行く人は木村君を見てくれるけどしらんぷり。

さて、それじゃあ、相模線に乗りましょう。

It opens it from my town.
The road goer is seeing as for Kimura.

Well, I will get on the Sagami line it.

相模線も電化されていますが単線でのんびりゆっくり川沿いを走っていきます。途中浴衣を着た人がいっぱい乗ってきましたので一緒にお祭りに参加しようと思いましたが、いつの間にか寝ていました。

It runs slowly peacefully in the banks of a river in the single track though the Sagami line is electrified. It was asleep though it was going to participate in the festival together because the person who put on the yukata had fully gotten on on the way before one is aware.

33.3km 58分で茅ヶ崎着。そして…

東海道線に乗り換えて家に戻ります。

33.3km  It is Chigasaki arrival in 58 minutes. And …,

It returns to the house.

たびの反省会 (木村君ら5人と私の6人参加)

ルートが変わったのは仕方がないでしょう。気ままなたびなのでいいとおもいます。

意外と鉄道ファンさんが多かったです。目線が違うと思ったのは、きっとファンさんが他にも同じ人がいないかを探しているのでしょう。かくいう私もその仲間ですけどね。
でも、静岡行きの車内はがっかりでした。もうすこし落ち着いてね。

Reflection association

The route cannot be likely to be helped to change. I think it is good because it is go-as-you-please.

There was unexpectedly a lot of Mr. railway fan. As for the desire that the line of vision is different, fan Mr. might surely be looking for whether other same people exist. I who says thus am the companion, too.
However, ..disappointing.. in the car for Shizuoka.

じつは、高崎⇔横川間以外の今回のルートは駅の改札をでなければなんと150円でいけてしまいます。違反ではなく堂々と150円でいけます。1万円の切符を買う必要があるか?と疑問もありました。

でも、久しぶりの電車のたび。リフレッシュできました。いくつか反省がありますが行ってよかったです。

357.8km 約12時間
峠の釜飯:900円 八王子駅のおそば:420円 コンビニおにぎり×2=240円 ジュースやお茶=5本くらい。

This routes other than between Takasaki ⇔ Yokokawa can ..(.. go in the examination of tickets for 150 yen of) if it doesn't go out of the station. Should I buy the ticket of 10,000 yen?It solved and there was a doubt, too.

However, at each train after a long time. It was possible to refresh it. You may go though there were some reflection.

357.8km  For about ten and a half hours
Japanese pilau in pass: 900 yen  Hachioji Station nearby: 420 yen.   Convenience store rice ball ×2=240 yen  About juice and tea =5.

 

2007.07.30 hirosi01